Känslor, åsikter och verklighet...

Jag blir bara ledsen av att läsa bloggar nu... Lite därför jag raderade min för någon vecka sedan. det ända man läser är skit rent ut sagt. Folk som vill bli kända utöver allt genom sina bloggar och inte handlar det om att vara en fin ärlig människa utan så falsk som möjligt? Det ända man läser nu för tiden är om utseende utseende utseende och lika mycket skit om andra personer. varför skriva dåliga grejer om folk på sin blogg??? " för att få fler läsare" MEN HAAAAALLÅÅÅÅÅÅ. Känns som att flickors uppväxt går åt helt fel håll och det gör mig riktigt ledsen faktiskt. Jag vill läsa bloggar där människor berättar om sina liv där de mår bra och har haft roligt och pratar bra om sina vänner. Det man får nu är texter och bilder på pumpade bröst, svankande ryggar, tävlingar om vem som kan sätta på mest smink utan att kvävas eller hur mkt fester de går bra. Jag kan skriva att jag varit ute och festat, fått drinkar, slingat håret eller köpt nytt smink. Men jag vill aldrig ALDRIG någonsin klassas som en blåst bimbo som lever för att vara så fjortis som möjligt. Jag ser mig själv verkligen inte så, så jag är inte orolig för mig själv men det känns som att folk skulle kunna komentera elaka saker bara för att jag inte började ordet det med stor bokstav i inledningen av 3dje meningen om jag varit en storbloggare. hade jag varit en "stor bloggare" så hade kommentarerna säkert varit fulla av elaka komentarer där jag kanske skulle utpekas som en trög bimbo för att jag inte kan stava. Jag drabbas som tur var inte av det. jag kan tänka mig att det finns de som läser min blogg av samma anledning som att jag läser bloggar jag skakar på huvudet av. Tyvärr. Men jag har inte märkt av det själv och då tänker jag fortsätta beskriva mig & mitt liv så som jag gör. Jag blir bara så ledsen, arg och besviken på att vardagen i bloggornas liv går ut på att få andra att må dåligt och trycka ner andra och inte bry sig det minsta över vad som verkligen är viktigt här i världen. Jag tog ner min förra blogg för det var precis så jag kände. Jag tänkte att jag kunde ha ett fantaaastiskt liv utan att dela med mig av det till hela världen. Jag är inte beroende av att folk ska veta vad jag gör varje minut av min dag. Jag är inte beroende av att folk ska veta vem jag är och jag bryr mig inte det minsta om hur många läsare jag har, jag tycker redan jag har för många när det skulle varit allldelless för få för någon annan.. Jag tycker att bloggar var en positiv sak när jag började skriva för 2,5 år sedan. Nu är det bara negativt och förstör mångas liv. Jag började igen för jag tänkte att jag skulle försöka skita i allt runt omkring min blogg för jag ville inte längre stå för det. Jag vill inte visa min familj & släkt att jag driver en blogg när så många gör att det får ett dåligt ryckte.  Och jag blir så aaaaarg att folk ser upp till bloggar som drivs av helt fel syfte ! Jag är ledsen över att jag är inte kan se tillbaka på min gamla blogg och skratta över vad jag skrivit för 2 år sedan men samtigt glad och lättad ifall det är någon där ute som fått en helt fel uppfattning om hur jag verkligen är som person. Även om det bara så är några få av de som läser så vet jag inte hur mkt det är värt det asså.

Var tvungen att skriva av mig...

Kommentarer
Postat av: Pelle

Börja läsa min... ganska oelak blogg ;P dessutom kommer den bli riktigt grym i framtiden!

Keep up the good work blaze!

2009-07-25 @ 22:13:43
URL: http://pellelindh.blogg.se/
Postat av: amanda andersson

riktigt bra skrivit måste jag bara säga. håller med dig till 110 % jennifer! keep up the good work! kramar

2009-07-26 @ 03:38:15
URL: http://amaaandy.blogg.se/
Postat av: mario

Mycket bra skrivet hjärtat!

2009-07-27 @ 11:51:18
URL: http://maariiaerixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0