tisdag 31.08.10

tjatja.

Nu åker jag in till Karl Johan och hälsar på mina tjejer på Benetton i den butiken där. Vi har även fått 2 nya tjejer in i Benetton gänget. Anette och Ebba ! Sen går jag vidare till butiken nere på aker brygge och jobbar 13- 20.30

PUSS

lite muuvie

haha

Måndag 30.08.10

Hemma i Oslo. haft en underbar vecka i Grekland Kreta, brun och utvilad kom jag hem klockan 06 på lördagen. fick mig 3 timmars sömn sen vaknade jag av att jag var sugen på Göteborg med min kusin Bea. Så jag ringde henne och efter en utdragen frukost så bestämde vi att vi skulle ta tåget 11.23 Då satt jag i mitt kök i söndrum och klockan var 11.10. rruuus in till stan och så sprang vi på tåget. Sen hittade jag mig en jättefin tunika, linne klänning haha. tack Bea för ditt underbara sällskap. Jag älskar dig ♥

kreta

Min fina Bea

När jag kom hem så var det Sanne som stog överst på listan. Älskade fina fina sanne. Sooom hon har fixat min 20 års present. Helt sjuuuukt vad jag fick den finaste presenten någonsin. Ett helt stort album med bilder och texter från våra liv tillsammans. Minnen som fick mig att gråta för min älskade sis. Tack sanne för en present som jag kommer ha med mig för resten av mitt liv. Dina och mina barn kommer knappt tro sina ögon när de ser vad vi gjort under året haha.

några blad..

haha gamla cam bilder där man tyckte man var skitsnygg och absolut INTE skulle kolla in i kameran.

Sofia ser du vänstersidan? trion ! :D ♥

Det finns ingen som du. Det finns ingen som kan få mig på så bra humör som du. Du är den som så får mig att bli positiv när jag är som mest negativ. Du är den som får mig att skratta när jag gråter. Du är det som får mig piggast när jag är som tröttast. Du får mig alltid att må bra och jag behöver aldrig oroa mig över vart jag har dig. För du finns alltid vid min sida. Trots att vi är flera 100 mil ifrån varandra ibland. Jag har tur som har en utav de finaste människorna på jorden som min bästa vän. Du är som en syster för mig som jag delar allt med. Och jag tackar gud för att jag har dig.

Jag är ingenting utan dig.
Tills döden skiljer oss åt
Jag älskar dig !

Shit.. Nu sitter jag och stor lipar i soffan här. Sanne det är så fruktansvärt jobbigt att vara ifrån dig. Men jag har boken stående och tänker på dig varje dag. ♥
måste byta ämne snabbt!

Det blev förfest hos ak på lördagkvällen och sedan utgång. mysigt att träffa gamla vänner men halmstad är inte ett dugg lockande. Min familj. släkt,j sanne och vänner är dom som gör halmstad värt att åka till.

Johanna och jag !

åkte tillbaka till oslo vid halv 2 igår och möttes av min älskade pojkvän som nästan sprang igenom terminalen mot mig haha. Sen kunde vi inte slita oss ifrån varandra under hela kvällen. Satt i knät på bussen och 100000 pussar. Jag tror seriöst vi är Oslos, nej nordens, nej världens!!! käraste par. =)

Nu sitter jag i soffan men mysbrallorna och en kaffe kopp som är full men kall. Mjölken var slut- och det märkte jag när jag hällt upp det efterlängtade kaffet i koppen. Försöker smutta små klunkar som att protestera att jag ska ta mig f*n dricka kaffet om det så ska vara med mjölk eller inte haha, går inte alls bra.. =(

Nu fick ni ett lite längre inlägg eftersom jag inte är speciellt duktig på att vara aktiv bloggare haha men hoppas ni har det bra och haft en bra helg :)

Pussar från Jennifer

Onsdag ( klockan här 19.35 )

Det är sjukt varmt och idag var det svårt att ligga still på stranden. Igår kväll tog vi bussen in till staden Chania och gick runt i grymma butiker med skitsnygga kläder och helt uuunderbar musik. Frågade tillochmed vad det var för musik de spelade, om jag kunde hitta låtarna på något sätt men nej. Inte trodde vi att tex Zara och liknande butiker fanns här, på en ö i grekland men inte ens i Halmstad haha =) Det blev iallfall ett par 13 cm höga pumps till mig, en t shirt och ett linne från butiker jag inte kommer ihåg namnet på. Kanske var på på Pull and bear?

Idag har det varit en heldag på stranden som vanligt, sjuuukt varmt bara och vindstilla. Sitter i dubbelsängen nu och lyssnar på musik. Ska snart fixa lite mat i magen och sen ska vi åka till staden Platanias för att se om det finns mer shopping och fina uteserveringar.

Ha det bra, Pussar från oss i Kreta !

nattdopp

hemma efter ett nattdopp och det är tydligen ca 30 grader i vattnet. Heeelt underbart.
Hoppas ni har det bra där hemma - här är det super!

Kreta dag 2

Hej ! det blir visst lite uppdatering härifrån eftersom vi har datan med oss och internet. idag har vi legat på  stranden från klockan 10 och tro mig det var meeer än underbart ! Blått hav, skitvarmt både i luften och i vattnet och vackert. Nu har vi precis kommit hem, röda som kräftor och brända. Precis som det ska vara. Lyssnar på musik och häller i oss vatten.

Här kommer lite bilder från dagen !

I kreta

Gokväll! Vi är framme, kom fram till ett Kreta med 31 grader varmt och inte ett moln på himeln. Lyckan var enorm ;) va har tillbringat eftermiddagen vid poolen och nu sitter vi på balkongen, temperaturen är fortfarande sjukt varm. Vi äter godis och lyssnar på ljud från baren. Imorgon blir det en tidig uppstigning för en heldag på stranden. BTW så har jag hamnat på exakt samma ställa där jag och jessi var 2008 ! fast på ett annat hotell då. Jag älskar det här stället och stranden imorgon har jag mer än saknat !

Kreta 2010 kommer bli bäst  =)

Kreta här kommer 3 till brudar

hehehehhe

resan är bokad ! jag är taggad till tusen och i morgon direkt efter jobbet tar jag bussen kl 23 till halmstad där ebba kör mig linda och louise vid 05 på morgonen till malmö flygplats. Där går planet 09:45 till ett 4 stjärnigt hotell i grekland Kreta. Så nu gör jag mig en return till Kreta. Älskar det och det kommer bli en helt gryyym resa. Det bästa som kunde hända nu, perfekta resan och det kommer blir SÅÅÅ härligt. Så jag har bråttom. jag har mkt packning och saker att fixa. Blir inte mkt data för min del men om ni då undrar vad jag gör den kommande veckan så ligger jag då på stranden och lever livet. kaaaann iiinteee sittaaa stiiiiillllllll!!!

PUSS på er !

Underbara klipp

haha gud vad jag älskar min sanne. Tack för att du gör mina dagar fast att vi bor i olika land ! jag saknar dig varje dag !

Går in på hennes blogg och får se bland annat dessa 2 klippen. 2 Klipp som jag och sanne hade legat och aaasgarvat åt läääänge om vi varit med varandra just nu. Nu är det bara det att sanne sitter hemma och skrattar och jag här. Hemma hade vi spelat dessa om och om igen i säkert en halvtimma och gråtit av skratt. Jag vet inte om vi har dålig humor eller om det faktiskt är så roligt som vi tycker att det är. Duvan är bäst. WoohooO!  Den har vi spelat många gånger. Dansmoves är inte dåliga det heller. Jag ska dansa dem för dig på fredag sanne !

tisdag 17 augusti

Hemma från jobbet. Matpengarna är slut och jag var vrålhungirg. Inte värdens roligaste att nöja sig med soppa då. Det har iallfall varit en bra dag på jobbet.

Nu är OFW ( oslo fashion week ) igång här. vilket innebär att det kryllar av snygga modeller och agenter. Eller så är det bara jag som inbillar mig och tänker : Hon måste vara modell för den här veckan, hon med . Och HON absolut!
Det kom iallfall in en man i butiken i dag som är en fotograf from Scotland som vill fotografera mig. Jag fick se hans tidigare bilder och vi bestämde tid för fotografering på torsdag kl 10. Tyvärr vet jag inte hur många personer som utnyttjar ett sånt här tillfälle för att få kontakt med tjejer på ett helt annat plan än vad som innebär modelljobb. Jag får suga på karamellen och se om det blir någon fotografering eller inte på torsdag. Ska göra mig en liten research haha.

Nu ska jag fortsätta planera resa

puss

Beslutsångest

Nu har jag hamnat i en sån situation som jag tycker är jättejobbig. En situation som jag ofta hamnar i och som heter beslutsångest.

I 2-3 veckors tid har jag varit inställd på att jag vill ut och resa. Jag har tagit ledigt från 20-29 Augusti, min enda riktiga semester sedan jag flyttade till oslo i april. Jag har jobbat 6 dagar i veckan och längtat tills den dagen jag kan packa min väska för en vecka utomlands. Nu är jag där. På fredag börjar mina 9 dagar ledigt och jag har försökt hitta en bra sista minuten resa mellan de datumen. Jag är ganska trött och sliten så det jag velat ha är en mysig vacker semester på en vit fin strand med vänner och en drink i handen. En vecka då jag kan få njuta av solen till 100 % och vila upp mig inför hösten. Grekland eller tex Spanien hade varit perfekt. Jag ska åka med Linda Louise och förhoppningsvis även Jessi och vi har suttit hela kvällen framför datan och letat efter den perfekta resan. Tyvärr så har det inte funnits några bra alternativ dit jag/ vi vill. ( det är inte bara jag som vill ta det lite lugnt ) Föräns nu då.. så kom en jättebra resa upp när tjejerna var på stan idag där vi isåfall åker på lördag kväll ifrån göteborg och får all inclucive i en vecka. Det som är grejen att jag får beslutsångest är att resan går till Alanya. Aaaaalanya. Resan som säkert 95% av alla ungdommar har gjort och kommer att göra. Jag vet inte om jag ska spara mina pengar och stanna hemma eller om jag ska åka till Alanya. Jag vet att det blir vad man gör det till. Och att det säkert kommer bli en oförglömligt bra resa, men min älskling sitter ensam i Oslo och ska jag till alanya då?

Jag har till imorgon bitti på mig att bestämma mig för då ska biljetterna bokas. Därför ber jag er kära läsare att lägga en liten kommentar om ni varit där, vad ni tycker om stället, om ni tycker att jag ska åka.

jag ska upp tidigt i morgon bitti och kommer kolla datan det första jag gör. Sen går jag på magkänslan.

Sov gott, natti natti ♥

update: Googlade massa bilder nu och hur kan man tacka nej?

städa suger

alltså. s e r i ö s t. Lägenheten.. den ser förjävlig ut. Jag orkar inte. sanneeee jag oooorkar inte.

jag måste börja från zero och vem vet hur lång tid det här kommer att ta.

plocka ned tvätten som torkat
sätta på ny tvätt
plocka ned disken
diska
plocka undan alla hundratals saker som ligger överallt
Dammsuga
skura golvet ( det tog mig ca 2 minuter att komma på att det hette skura - i norge säger man vaske gulve ;) )
fixa iordning i sovrummet
ned med soperna

aaaah. nyss hemkommen från jobbet och det jobbiga är att jag har malt dessa meningarna i huvudet i en halvtimma nu men inte rört ett finger. Laddar med lite Dj Blend först sen så!

blickar sönder lägenheten. göreee själllvvv

Söndag

haft en grym dag. Först åkte jag gabbe gabbi emelie och rikard med bilen ut till en jättefin ö där vi solade badade lite och lekte med bebiskrabbor. massvis med småkrabbor som vara miiiiiini. Sen så har vi suttit 12 st i en liten park vid volleybollplaner, grillat och spelat volleyboll. Aaasbra söndag!

brunett

It´s done! och det är så rödbrunt som jag ville ha det och färgerna är mkt klarare i verkligheten.

inte världens bästa bild men klockan är halv 10 och jag har precis kommit hem från jobbet och även storhandlat. Så ska börja sätta på maten vilket jag verkligen inte orkar, ät amaten och se på film.

Jag älskar håret!

20.17

Är det bara jag som kommit på mig själv med att luta mig fram och tillbaka och åt sidan med kroppen för att få andra synvinklar till den 2.a bilden jag la upp i inlägget nedan? haha Jag tror jag kommit fram till att det är inte dataskärmen som gör att jag har blåa nyanser i ansiktet...

Alex är och jobbar. till 24. Favorittiden för mig. Nej, eftersom det tog 6.5 timma för mig att ladda ner en film sist jag var själv så... Jag har skypat med sanne, det var bra och snart ses vi!

Nu sitter jag iallfall och har ätit min kvällsmat och sitter med en stor tidning ang Oslo fashion week som är 16- 22 augusti. Sitter och småpluggar lite och huvudet är ganska fullt av all text på engelska.

Igår kväll så var vi ute och åt. Alex familj var på besök igen och vi gick till en väldigt fin restaurang där vi beställde in Skaldjursfat. Otroooligt gott och helt färskt. Det var alla möjliga skaldjur som Hummer, Krabba, räkor, tigerräkor, Jätteräka, musslor, och OSTRON!!! jag fick "pappa"ostronet såklart som inte alls bara slank ner i halsen utan fick tuggas rejält i min mun. fy vad just det inte var gott iallfall. Annars var det som tur var helt underbart gott tillråda på att det kostade nästan 700 kr per person.
tack så hemskt mycket för den underbara middagen igår S, J,  A, B & S !

Alex laddar för ostronet!

Jag åt den!

Just nu

nyss, mot rema 1000!

torsdag

jag sitter med nytt hår. Eller, ja ny hårfärg. Jag trodde jag skulle vara röd/brunhårig men det blev det inte alls. Ska till frisören imorgon klockan 9 och lägga i mer färg eller slingor för att få det helt 100. Men jag tycker om att det är mörkare ;)

tja igendå

Jättetöntig pose meen det får räcka

Tisdag 10 Augusti

I lördags var det inflyttningfest hos Gabbe Emma Sundén Gabbi och Emelie. Deras 5:a fylldes och det blev en riktigt lyckad kväll med mycket folk! Tack för det :)

På Söndagen var det dags för mig och alex´s Hajktur, of course. =) Vi åkte ut till en ö vi inte varit på innan och hittade världens finaste plats med utsikt. Sen när vi vandrade vidare på ön hittade vi en perfekt badplats där vi hoppade från bryggor. En helt fantastisk söndag med 28 grader.

Vi grillade korv med bröd!

Helt underbar helg ! !!  :D

onsdag 5 augusti

Hemma från jobbet. Jobbade i 9.5 timma idag. från 10-19.30 känns bra och dagen med Maja har varit lika bra som alltid. Som vi sa på sms nyss: vad hade oslo varit utan kombinationen av maja och jennifer. Du är underbar maja.

Sex and the city 2!

Klockan är nu 00.25 jag har fördrivit tiden i väntan på att alex ska komma hem från jobbet med att kolla Sex and the city 2 filmen. Heeeelt underbar film och jag totalt ÄLSKAR dom! Tjejer vad gör utan sex and the city, vad gör vi?!

Sen vill jag säga tack till dig som lämnade en helt underbar komentar till mig/oss ikväll. Du ska veta att det värmer jätte mycket och jag uppsattar att du lämnade en liten, helt underbar bit efter dig. Tack.

Nu kommer snart min man hem, godnatt ♥

Vi två !

Tidigare i förra veckan bestämde jag och alex oss för att på Söndagen skulle vi ut på Hajk! Så eftersom vi båda var lediga på söndagen så gick vi upp lagom tidigt, packade en stoor väska med alla möjliga kläder, mat och badkläder. Sen diskuterade vi ivrigt på vägen ut hur vi skulle göra för att överleva. Hur vi skulle bygga upp vindskydd och skydda oss från regn mm. haha. Vi tog en båt ut till Oslos fina Öar där vi varit innan och gick i terängen samtidigt som vi högt roparde: HAJK! som en riktigt skogsgubbe. Vi hittade platsen med stort p och slog oss ned och satte igång grillen, Sen badade JAG , alex doppade tårna och kollade på alla brännmaneter som intagit Oslo - Sanne du skulle älskat vattnet, its coming for yaaHH!
Denna vackra video fick vi till efter att vi grillar 5stjärnigt kött och myser. Alex fina kaluffs på huvudet är också söt haha, men så blir det när man sparar ut håret... right. haha ♥

HAJK!

Igår kväll/natt var jag med gabbe hoffe och emelie och kollade film. Sen hämtade alex mig så satte vi oss på en stentrappa och åt sushi. Första gången för mig och jag äter aldrig mer det. =(

Och den här fina teckningen låg på golvet innanför dörren när jag kom hem efter jobbet nu