Ullared- gekås

Jag ska nu på bästa sätt beskriva min Ullared- Gekås dag för er fast jag helst inte vill tänka på det.

Vi kom fram 4 brudar. Det vill säga jag, min stora syster, mamma & mormor. Vilket även innebär en väldigt tjabbig och hopplös kombination. Vi fnittrade och skrattade iallfall för minsta grej vilket var roligt men trögfattat.

mamma: ÅH TITTA där fikar dom !
Jag: WWOOOOOWW
-alla viker sig

Mamma: ska vi sitta här i bilen och äta lite oliver?
Mormor: ååh vilka fina oliver, är det med sten i?
Alla: ????
skratt...

- Undra om det är kallt eller varmt där inne
- mmm vi har en vagn
-??
- haha men undra om det är varmt..
- ja då har vi iallfall en vagn.
-?? skratt..

Tråkigt för er att läsa, men detta kommer jag komma ihåg när jag läser i framtiden.

SEN

består ju Ullared. gekås av olika sorters arter som gjorde mig vansinnig.

vi har...

Familjerna. Småbarnsfamiljer där Ullared är som himlen med de billiga grejerna. Pappan som står och håller ett barn som skriker och är röd i ansiktet och sprattlar och sedan mamman som med uppspärrade stressade ögon hysteriskt letar omkring efter 50 paket blöjor.

Kvinnorna. 50+are som tar de "finaste" jackorna över armen och ställer sig en halv meter framför en och börjar prova jackorna när jag precis fått på mig min efterlängtade plats framför spegeln. Man säger artigt ursäkta, men vad får man tillbaka? jo vänninorna ! som också ska komma fram och prova sina fake jackor tillsammans för att minska platsen för min egna spegelbild.

♦Turisterna. Som skriker tillvarandra tvärs över hyllorna och där barnen tar leksakerna och leker med tills de går sönder. Sen går dom inte i en klunga med 3, utan  i en flock med 30 st.

♦Resten.  Kategorin där jag och så många andra befinner sig i. Vi är de som fyller ut de tomma ytorna mellan personerna ovan. Vi är det som säger ursäkta var 5 minut, men redan efter andra ursäkta så tappar vi tålamodet och röjer vagnarna  ur vägen med vår älskade vagn som redskap. Vi är de som plockar på oss varor som vi inte alls behöver men vill ha endå. Vi plockar på oss kläder men när vi provar så är inget fint. Då spelar det ingen roll längre om det är billigt. Vi är de som tillslut säger: bara TAA, måste ut ! till varandra för att luften börjar ta slut och skriken från de sprattlande barnen överöstar ens egna tankar.

Så så har min dag sett ut. Det har varit riktigt roligt med en utflyckt men lite för tajt med folk för min del.
Jag gjorde av med 600kr vilket blev en påse med MASSOR smink som jag nu kommer fylla ut en helt ny nesssesssccääär gud vad jag inte vet hur man stvar det ordet. , sjalar nitbälte mm

riktigt nöjd och det var det jag var ute efter.

NU ska jag äta och träffa sanne i hope.

KYSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0