skön kväll.

Jag sitter i min nya stora flätade tröja. Jag älskar den och vill inte att stunden då jag måste ta av mig den ska komma.

Jag sitter i min säng med ljustaken tänd i fönstret och blåa lampan bakom tvn lyser den med. = mysstämningen är på högsta nivå.

Jag lyssnar på Melissa Horn men fastnar även för Lars Winnerbäck och blir sittandes med blicken fast i vita väggen. Jag behöver bara röra mina läppar för att texten ska rinna som vatten utan att behöva tänka.

Winnerbäck gjorde mitt liv i 8an-9an. Jag andades Winnerbäck. Mitt hjärta slog för Winnerbäck. Hans klockrena texter fyllde min dag på morgonen, under lektionerna och när jag kom hem. Nu har jag inte hört hans musik spela på år... föräns nu, och jag inte vill verkligen inte att musiken ska tystna.

Jag kommer ihåg när jag köpte min Winnerbäck konsertbiljett i 8an samma dag i april som de släpptes. Jag längtade i 5 långa månader till hans konsert på brottet. En vecka innan konsertdagen bryter jag foten och kan inte gå på konserten. Jag tyckte livet var så fruktansvärt orättvist. Ett år senare är jag lika snabb med biljetten och dagen då jag skulle få se min kung live köade vi från 07 på morgonen och jag skrev mitt mobilnummer på pizza kartongen vi ätit ur under dagen sittandes på asfalten. När brottet öppnades sprang jag över gräset med världens största leende på läpparna. Jag hamnade längst fram i mitten mot staketet och grät igenom hela konserten.

Idag när jag vaknar sätter jag på House musik som nästan bara består utav tung bas och skrovliga ljud så högt att jag väcker grannarna... ?

Tiden förändras så snabbt och att fastna i stunden då känslor och minnen från tidigare år kommer tillbaka så starkt kan vara lika behagligt som obehagligt.

Antar att melissa horn blir min nya winnerbäck. Med ny musik och nytt liv.






Denna kvällen är så behövlig. Bara jag, min musik och säng. Jag känner mig som 15 igen.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0