Tankeställare

Jag har precis kollat ett avsnitt av Extreme home makeover och gråtit lite för det är sån jag är. Jag tycker programmet är lite för skrikit för mig men meningen med programmet är ju helt otroligt. Efter dagens program när jag satt och torkade bort tårarna så satt jag några minuter och bara stirrade blank på tv skärmen. Jag fick en klump i bröstet hur fel världen vänder. Hur vi människor bortser från vad som verkligen är viktigt. Marioteten av oss som lever på detta skadade klot idag lever olyckliga för vad de har istället för lyckliga över vad de vi verkligen har. Jag skyller inte på någon och får själv sätta mig i den kategorin till en viss del. Extreme home makeover ger hopp till goda männsikor som verkligen behöver det och att se hur lyckliga och som dom själva brukar säga "hur välsignade " dom blivit berör mig starkt. Jag får dåligt samvete över hur vissa människor lever med så lite men har så enormt mycket kärlek medan andra delar av världen består av ytlighet, ytlighet och hur elaka vi kan vara. Eller egentligen borde jag väl inte ha dåligt samvete för dom,  för den kärleken de har och ger till andra är något som många inte har och på så sätt är det väl den "moderna" kategorin det är mest synd om. Vi kastar rent ut sagt skit på vad vi har och gör våra liv så mkt svårare än vad det borde vara. Jag blir helt enkelt djupt rörd över vad människor kan göra för varandra och önskar att det borde vara mer av det i våra vardagar. Jag tror inte alls på gud och har aldrig gjort det men jag känner mig välsignad (om jag får lov att använda det ordet) för min otroliga familj jag fått växa upp med. Jag har aldrig kännt att kärleken i denna familjen någonsin skulle kunna ta slut och sen kan jag inte bli mer lyckligt lottad över mina underbara vänner jag lever mina dagar med. Man borde göra mer för varandra och ge allt man kan. Vi tar så mycket för givet och det känns som att vi sjunker djupare och djupare ner i en tyngre värld. Vi värdsätter fel saker och ger oss själva beskymmer som inte borde betyda någonting. Vi klagar över att ha 1 cm kärlekshandtag över jeansen när vi borde vara glada över att både kunna se och höra. Självklart kan vi i dagenssamhälle inte leva varje dag med att " oj är mina skor sönder, kanske borde köpa nya? Nej men de behövs inte jag kan ju iallfall se.. " Men ni förstår väl vad jag menar !
Nu var detta säkert inget roligt inlägg att läsa för helst vill vi ju se bilder på kläder vi kan köpa eller om någon opererat sig mm men jag var tvungen att få ur mig det och tror världen behöver fler liknande inlägg.

Ha det bra där ute !

ta hand om er

jag älskar er

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0