United Colors of Benetton

Hallaa.

Hemma efter jobb från 14-20.30. Sjukt vad jag trivs bra. Jag kan berätta lite om jobbet om någon vill veta.


Jag jobbar på United Colors of Benetton butiken nere på Aker Brygge. Aker brygge är en fin del utan Oslo där det är ligger båtar, uteserveringar vid hamnen och stora lägenheter med en Galleria som är indelad i 3 byggnader.  Tänk lite Båstad känsla fast mer modernt med stora byggnader istället för mysiga stugor. Där inne i Gallerian håller jag hus ca 3-4 gånger i veckan. Det är kläder i lite högre priser men med grymt bra kvalite. " sälj jenni är på g hehe ". De har även barnkläder i vår butik, storlekar från ny född baby till 12 år. Där är det då massor med olika storlekar man ska lära sig som tex 50 - 74. 74- XS. S-XXL mm.. Men det går fint !
I en Benetton butik ska allting vara väldigt fint. Högar ska vara jämnt vikta och fina, allting ska hänga (ligga) storleksordning och se bra ut. När en kund får kvittot lägger vi det i ett slags vykort som vi viker. När en present ska slås in så slår vi även in det i ett silkespapper innan omslagspappret kommer på.
Detta låter kanske strikt men det är det inte. Det är något som faller in naturligt och eftersom tjejerna och min butikschef är världens härligaste tjejer så låter det kanske värre än vad det är.
Jag jobbar tillsammans med 1 till person nere på Aker brygge från 14-17 sen jobbar jag själv från 17- 20.30 till stängning.

Min butikschef Elin som jag jobbar mest med är helt fantastisk och alla är stora fan av Twilight Edward. haha

Sen jobbar jag även i Butiken på Karl Johan, den har 2 våningar och inga barnkläder, där jobbar vi fler tjejer samtidigt.. Jobbar även på C C Vest någon gång i veckan som är mer lik butiken på Aker brygge. Därför får jag ut jobb som heltid.

Det var väl det. Jag är otroligt glad över mitt jobb. Jag kom hem för en timma sedan därifrån nu, visst är jag lite trött i benen men är glad i huvudet och ser fram emot att jobba imorgon också ( fast då på OASIS ). Låter säkert klychigt men sant.

NU ska jag läsa bloggar, hoppas på att min man loggar in sen sova.

KYSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0