Underbara fredag


hej.
Idag... ah, har varit en sån fantastisk dag.
Jag är så glad. Så nöjd. Så stolt. Så lycklig. Så förväntansfull.
Jag började dagen med musik från bandet Vedera. Satte mig uppe på taket tidigt på morgonen, runt 08.30 i morse satt jag och dinglade med benen med kaffekoppen i handen och såg ut över Oslo. Precis som en film när man ser tjejen sitta och le lyckligt över någonting på ett fint ställe.. Så startade jag min dag.

Sen började jag jobba klockan halv 10. Jobbet gick jättebra och alla var på sånt härligt humör. Jag har skrattat med kunder och gett dem en bra service som även gjort mig glad. En tant i ca 65 års åldern kom in i butiken, liten väldigt liten. och såg att vi hade en kofta hon hoppades på att hitta. Hennes reaktion idag var obeskrivlig. Nämen ÅÅh neemeen åh, den, den hääär oh som jag.. åh den här ska jag ha ! sa hon sen log hon i flera minuter när jag hjälpte henne med plagget. Innan hon gick sa hon, idag är jag så lycklig och blinkade med ena ögat när hon gick ifrån affären. Älskar människor som hon.
På lunchen idag gjorde jag en egen sallad på ica och satte mig i solen.
Men innan det fick jag agera hjälte. När jag gick mot ica satt en hund fast i sitt koppel utanför, men tydligen inte så fast som det var meningen till att vara. Hunden sprang nämligen iväg från sin plats med kopplet hängandes efter sig. Jag tänkte ohnej! och började springa efter hunden, det måste sett otroligt komiskt ut, som att jag som " ägare" tappat kopplet och försökte få tag i " min" hund. Men jag lyckades trampa på kopplet och leda tillbaka hunden de 100meterna vi sprungit ifrån ica haha. Jag satte fast hunden ordentligare och tänk att ägaren har säkert ingen aning..
Sen frågade jag även tre främmande personer om de köpt olivolja för att den låg kvar i rännan på ica efter att de handlat och tillslut hittade jag till rätt man, värt det! :)








Min goda lunch



Folk satt runt 16.00 och väntade på biobiljetter " Eclipse" som skulle släppas runt midnatt






Efter jobbet idag gick jag till systembolaget och köpte för första gången en vinflaska hah
En melon på ica fick det också bli till ikväll eller imorgon :)


Kommentarer
Postat av: elin

vaah?! köpte du vin? är det inte 20 :D hahah härligt o se att du har det bra! puss

2010-05-01 @ 08:48:03
URL: http://neeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0