Operation ungdom

Panik. Kan " dagens ungdommar" andas lite och vad ska jag säga...  Vad håller alla på med?
Kissie förstorar brösten. Tro mig nu vill 90% av tjejerna runt 15 också göra det. Säkert 13åringar som sitter och gråter och lägger undan veckopengen. De köper gele´bröst som de lägger i bhn och blir stolta när killarna ger de extra blickar på deras upptryckta fejkisar sen sitter de hemma och mår psykist dåligt över att dem inte alls äger en C-kupa. Flickorna har säkert sökt igenom flera kliniker var det är bäst förstora läpparna, de sitter säkert osäkra hemma och funderar ut hur tusan de ska förklara till sina föräldrar att de som 14 år vill förstora läpparna.

Läste precis på en blogg " Ska följa med * till *kliniken, han ska fixa kindbenen, så snyggt"! AAAAAAAH KINDBENEN Nej?! Jag vill inte att världen ska bli en barbie värld även om det var det man drömde om som liten. Det långa blonda håret till midjan, de ljusrosa läpparna, och den perfekta Ken killen. Det är något som blivit äckligt, billigt och fult.  jag älskar rosa och satt senast igår i bilen och såg låtsades hur jag inredde min bil med rosa rattmuff, siden säten och nedcabbat. det är inte riktigt det det handlar om längre .....jag tycker om det tjejiga men att alla ska operera sig, fuska sig till något som anses vara snyggt?!

Det snyggaste jag vet är en kvinna som kommer in i ett rum med rak rygg, ett leende på läpparna och står för hur hon ser ut och vem hon är. Vi kommer alltid att kunna hitta fel på oss själva. Jag hatar mitt hår som det är nu, slitet och mycket kortare än vad jag önskar att det var. Ena sekunden älskar jag mina ben som får mig att se lång ut och de är ju skitnsygga i klackar! Andra dagar ser jag ut som en pinnsmal 10åring i dom. Kolla, man kan hålla på och rota i fel hur mycket som helst. Men det tjänar ingenting till tjejer. Sitter ni hemma med en klump i magen för att ni inte har pengarna att lägga er under kniven för att få större bröst så bygg upp ert självförtroende innifrån. Det är hos ER det sitter. I erat huvud och det är inte hos kompisar, killarna eller brösten. jag personligen gillar ju det där långa smala slanka modell kropparna så stora bröst för mig är bara någonting som är positivt för killar som nu gillar det. Jag tycker det är skitläckert med en urringning på en normalbyggd tjej där brösten inte är i fokus utan man ser helheten och inte något opererat som stjäl all fokus. Jag tror mitt självförtroende hade sänkts om jag opererade mig. Jag skulle känna att " Den personen tyckte att jag var vacker pågrund utav mina nya bröst, mina nya läppar eller för att jag använt botox " vad hade jag varit utan det... Man tappar ju sig själv?

Sen vill jag inte dra alla över en kant utan en person som mår riktigt dåligt och ser operation som enda utvägen att må bättre så........... nej jag vet inte vad jag vill säga. Jag har full förståelse för händelser tex olyckor som gjort att man förändras och att man vill fixa kroppen till sitt rätta jag igen. Jag vill väl bara inte att unga tjejer ska må dåligt över att de är äkta, oopererade och ser ut precis så som en normal människa ska göra. Ingenting är rätt eller fel. ingenting är EGENTLIGEN fint eller fult. Vi ser alla olika ut och det blir vad du gör det till. Tycker du att du är vacker blir du genast det. Är du nöjd med hur du ser ut så kommer inte andra att vilja ändra på dig heller. Allting sitter i ditt huvud och använd det på bästa sätt. Tro mig, det är bättre än att äga massa pengar till att göra dig till någon du egentligen inte är. Det finaste som finns med människokroppen borde ju vara att kunna ställa sig rätt uppochned framför en annan människa och kunna säga : Det här är Jag, varenda centimeter av det du ser är jag, så här föddes jag och den här kroppen kommer jag att dö i. Den här kroppen får mig att må bra och kolla så vacker jag är.
jag tror inte någon kommer kunna säga något annat tillbaka




Kommentarer
Postat av: Hanna

ALLA OPERERAR SIG MED, helt sjukt stört! EN i min klass har redan och om knappt en månad har 2 tjejer till det.

2010-02-04 @ 17:59:29
URL: http://hannathidholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0