MFW Design Victoria Secret

Jag fick en kommentar ifall jag inte kunde berätta mer om helgen. Det blir ett långt inlägg nu och jag hoppas ni orkar läsa allting. Jag hade med mig egen kamera men kommer inte kunna lägga in bilderna förän i slutet av denna vecka därför ville jag egentligen inte skriva något utan att kunna visa extra i bilder. Men jag skippar det för det finns lite bilder från Facebook som jag kan visa istället så får mina egna bilder komma senare.



ENYOJ!

Genom rekomendationer så fick jag äran och chansen att följa med MFW Design / Victoria Secret upp till Uppsala för att testa att gå en visning för dom.
Vi träffades i Göteborg på fredagen, Felicia Bergström som håller i allting och modellerna. Vi var 8 modeller totalt men 4 klassas som riktiga änglar vilka är Malin, Claudia, Johanna och Ida. För att få äran att vara en Victoria Secret modell så krävs stort engagemang, vilja och att kunna leverera. Tjejerna som är Victoria Secret änglar är alltså värda titeln och ingenting som man bara blir genom att gå en visning.

På fredagen så provade vi ut kläderna i Felicias studio, övade på att gå, ombyten, och vilken ordning vi skulle gå mm. Sedan sov vi över tillsammans men somnade inte föräns efter 02 någongång. Jätte trevliga tjejer!

Lördagen: Uppstigning vid 09 på morgonen och jag hade max sovit 3 timmar. Massa spring ut och in för att duscha och klockan 10 var vi vid studion för att åka med bussen. Vi packade in alla kläder, klädstänger, Vingar, och ja allting som skulle med. Sen satte vi oss i turnebussen som tjejerna alltid åker med och begav oss mot Uppsala med högmusik i högtalarna. Taggade som bara den och förväntansfulla över kvällen/natten som väntade oss.

Runt 17 på Lördagen var vi framme på stället Birger Jarl där scenen byggdes upp och vi sken upp när vi såg vår catwalk som var genomskinlig med neonljus undertill. Sen var det dags att plocka upp alla väskor med underkläder, placera ut vingarna och när allting var färdigt blev det lite prat med tidningen som intervjuade änglarna och var där för att skriva ett reportage om kvällen/visningen.
Efter några timmars repetition åkte vi till ett Hotell där vi fick väldigt fint bemötande. Vi gick in i en louge där det var väldigt fint iordning gjort med jättegod mat, sminkbord mm. Vi skålade med champange och jag åt massor med musslor =) Kändes helt overkligt!!



När klockan var 22:45 var vi alla vackra och taggade till max för att göra så bra visning som möjligt. När vi kom ner från hotellet så fick vi ( åtminstånde jag) en smärre chock. Utanför entren står det en vit Limmo som ska köra oss till Birger Jarl. Det blev jubel och jag kunde knappt fatta vart jag befann mig mitt i allt. Vi klev in i Top Model Liknande bilen med spegeltak, neonljus, drinkställ, hög musik och åkte några hundra meter.


Ängeln Malin med de vackra vinglarna!

När vi kom fram klev vi ur limosinen och såg folk som strömmade in på stället. Vi fick vakter runt omkring oss och blev insläppta av vakter för att sedan gå bakvägen runt backstage. Där blev vi återigen behandlade som prinsessor. Det var dags för ombyte och klubben spelade hög grym musik vilket fick pulsen att pumpa!!

Ca 23.30 presenterade Felicia Visningen och ett enormt jubel spred sig i lokalen med de ca 700 människorna.
Stämningen var heeelt underbar. Som varje visning är det viktigt att allting blir perfekt och man har stor press på sig men ååh vad jag njöt där ute. Alla tjejerna var så vackra och jag levde i en drööööm. Hoppas alla som var där och kollade blev nöjda.




Tone, supergullig tjej som välkommnade mig varmt.


Ängeln Johanna med silvervingarna




Nyaste ängeln Ida dom fick bära de rosa vinglarna. asskön tjej! haha


Jag på pinktemat


Rebecca, jättevacker och supertrevlig tjej!


Claudia, en av de änglarnas om varit med längst





Efter visningen satte vi på oss festkläderna och scenen byggdes om till vip till oss. Vita sitsar och blått neon bord prydde scenen där vi satt och blev serverade med ishinkar med drinkar. Jag kunde bara skaka på huvudet och skratta mig lycklig. Jag har aldrig varit med om liknande. Att man tex säger utan att mena något " redbullen är slut" så reser sig 3 killar och rusar för att hämta. vaaaaaa? Sen minglade vi runt bland folket, ställde upp på kort och dansade.





06.00 på morgonen var natten slut för oss och vi satte oss trötta i bussen och åkte 6 timmar till göteborg. Där vi lastade av och avrundade helgen.

Jag gick till centralen och mötte min underbara pojkvän som åkt upp för att hämta mig och väntat på mig. Blommorna jag fick är jättevackra och det är helt sjukt vilken fin alex jag har.

De sista orden med det här inlägget vill jag tacka till alla som varit med i helgen. Tjejerna som bemötte mig och välkomnade mig, ni är jättefina tjejer! Felicia Bergström som gav mig chansen och alla som jobbat med att göra helgen så bra som möjligt. Jag är otroligt tacksam och som jag sa i helgen så kommer de här dagarna att följa med mig hela livet.

Ett stort tack även till Stefan Mjellander!! Vad du nu än har sagt så betyder det oehört mycket.

Vad som nu händer i mitt liv är väldigt oklart. Kanske blir det norge. Kanske blir det inte det...

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack! Hoppas det gick bra och att du får gå för dom fler gånger, du nämnde inget om det men hoppas det! Hittar fler bilder från showen och på dig här



http://www.utelivuppsala.se/index.php?module=Mingle&page=11&mingle=1489&r=1#pic

2010-01-26 @ 17:06:09
Postat av: Julie

fan, nu glömde jag skriva mitt namn igen! :p är ju julie!

2010-01-26 @ 17:06:38
Postat av: Sanne

Jag älskar dig! Du är finast på jorden!

2010-01-26 @ 17:44:12
URL: http://sanfemling.blogg.se/
Postat av: clauclau

jätte bra skrivet !:) jag hoppas vi får se mer av dig !



Kram Claudia !:D

2010-01-26 @ 18:13:14
Postat av: izabella

Grattis! Låter helt sjukt roligt du kommer komma långt (:

2010-01-28 @ 18:58:48
URL: http://izabellastaver.blogg.se/
Postat av: Sofia

Så himla stolt över dig!

Vi måste ses snart så du kan berätta allt :D

Love you!

2010-01-28 @ 21:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0