Till er studenter

Jag sitter upp och läser lite bloggar där folk skriver om studenten. Om vänner de kommer sakna och hur underbar dagen kommer att bli. Klockan är halv 9 på studentdagen nu och jag sitter redan med tårar i ögonen när jag läser texterna. Hela min student dag grät jag, ha ha. Såg rent utsagt hemsk ut med svullet ansikte och röda ögon, men det är bara så det är för mig. Jag kommer gråta idag med fastän jag inte vill det. Precis som resten av Halmstad. Bara meningen " jag kommer sakna er" på en blogg får mig att bli jätte känslosam och tänka tillbaka på vår student 09. Bästa dagen någonsin tillsammans med balen. Jag håller verkligen tummarna för att vädret ska hålla sig och jag önskar alla en helt fantastisk dag & natt tillsammans med de personerna som betyder mest i era liv. Den här dagen är en dag ni kommer att minnas förevigt ( nu lipar jag igen ) så ta vara på varje sekund och var inte ledsna utan se detta som ett nytt kapitel i era liv som kommer bli ännu bättre än det förra. En del vänner kommer att förvinna och en del kommer att finnas närmare er efter studenten. Ni kommer att hamna på olika plan här i livet och utvecklas olika person till person. Något som ni iallafall alltid kommer att ha gemensamt är era år bakom er som alltid kommer att ligga runt era hjärtan. Ingen kan någonsin ta de minnena bort från er. Nu ett år efter att jag sprang ut som världens lyckligaste från Sannarps dörrar så förstår jag vilken klump i bröstet många sitter med denna morgon ( eller är ni så fulla så ni redan dansar lyckliga just nu? haha ) Men det jag vill säga till er är att allt kommer att bli bra, ni kommer att behålla vänskapen, ni kommer träffa nya, ni kanske kommer känna er rädda och ensamma en dag men stolta och belåtna en annan. Kör stenhårt på det ni vill i livet, ge aldrig upp och gör det bästa av varje situation. Ni är bäst!

Lycka till ! från Jennifer



Jag åt vänster med det fina och mycket behövda blomsterparaply´t ! =)

Kommentarer
Postat av: Nybakad Student

Fina & välbehövliga ord. Sprang ut från Sannarp igår & de va både vemodigt men också den lyckligaste dagen i livet. Kloka ord behövs ibland av människor man inte känner :)

2010-06-12 @ 11:19:26
Postat av: amanda

haha usch nu började jag lipa när jag läste detta! men trots klumpen i halsen som ligger där för allt det jag längtat till helt plötsligt är slut så vet ja precis som du skrev att allt kommer bli bra och man kommer behålla vänskapen! men fy, lite jobbigt är det ändå ;P

2010-06-12 @ 17:32:54
URL: http://atroell.blogg.se/
Postat av: julia

Jag började också typ lipa när jag läste det här, fan också!! haha. Suttit med värsta ångesten i 2 timmar nu att allt är över och skit:( men lätt den bästa dagen i mitt liv ocksåå!!!

2010-06-12 @ 17:55:29
URL: http://juliassvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0