Drömmar kan ställa till det. haha

Jag gjorde en tabbe. En tabbe som jag inte kunde hjälpa, kontrollera eller som jag inte kan få ogjord.
Ni får kalla mig att gå över gränsen för tjejig (jag märker det själv) men det struntar jag i.
Häromdagen drömde jag att jag hade köpt världens snyggaste tröja. Jag vet exakt hur den ser ut, hur sömmarna är sydda, hur färgen ser ut i strålande solsken och under en myskväll. Jag vet hur tyget känns och hur skön den är att ha på sig. Jag vet att den passar både till fest såsom i en soffa. Jag känner hur glad jag är på morgonen när jag vet att jag ska sätta på mig min framtida favorit tröja.

Häromdagen vaknade jag även i verkligheten medveten om att det bara var en dröm. En otroligt verklig dröm som jag inte kan släppa ifrån mitt huvud. Några gånger under dagen i några dagar får jag känslan av att det är en snygg tröja där hemma som väntar på mig. Jag är glad över någonting jag inte har. Jag får snabba syner i huvudet hur jag kan matcha tröjan med halsbandet jag håller i i en affär, eller med byxorna som hänger där framme... Jag funderar på vad som hade varit bra att ha på sig på bussresan. Tröjan. Just den tröjan. Jag funderar på vad jag kan ha på mig på Lördag då jag sitter på en restaurang i Halmstad med mig pojkvän. Tröjan. Just DEN tröjan.

Fan. En dröm jag inte vet om jag ska önska att jag inte drömde.

Som en schitzofren människa som försöker säga hejdå till sin låtsaskompis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0