haha dagen mot skattekontoret!

Alltså. haha!

Jag gick " vilse ". Eller ja... jag kom rent utsagt väldigt väldigt onödigt vilse. Jag hade stenkoll på läget. Hittade utan problem till Oslo City ( som ni kan se på kartan )sen skulle jag bara fortsätta fram på stora vägen. Men enligt min lilla karta jag målat ned på ett papper så tänkte jag att "jag svänger in åt höger nästa korsning iställlet". Är det fel så kan det ju inte bli SÅ fel för då bara går jag runt kvarteret och kommer tillbaka igen. he-he. japp Där står man 50 minuter senare i ett område med uteliggare liggandes som i kö på trottarerna. Knarkare som inte kan stå rakt upp. Skäggiga gamla pundare som står i grupper med 10st som langar runt. Och jag, Jennifer Klingvall blond liten flicka i från Sverige mitt bland knarkfesten. Jag visste seriöst inte vart jag skulle ta vägen. Vågade ju knappast fråga någon -Fanns ju inte ens någon som var kapabel till att förstå eller prata. Efter ett litet hejdå " om ja försvinner nu.." sms till alex så jag gick runt kvarter efter kvarter och kom tillslut till ungdomsgården där jag och Klaus varit på för att skriva ut cv förra vecka.

Jag passade verkligen inte in där heller, ni skulle sett vad alla kollade. Men jag var iallfall tvungen att kliva in och säga : Hej jag behöver hjälp, nu står jag inte ut mer! Var ligger Skattekontoret?! Jag fick hjälp av 2 killar som förklarade vägen och 5 minuter senare var jag på Skattekontoret för att sitta en timma i väntan på min tur.

Fruktansvärt störigt när man ser vägen där man stått och valt fel väg bara 200m ifrån Skattekontoret. YÄYÄ motion och en annurlunda livssyn ska man väl glädjas åt, hehe... thank good im alive bara. =)

Sen gick jag omkring på stan och gator jag kan! inge mer backyard på grönland för min del.
Provade lite kläder och även bikinis. Jag är hopplös men otroligt stolt ("jätteledsen") att jag inte gick hem med en massa shoppingkassar. 

Jaja! Nu kollar jag lägenheter här i Oslo som jag och alex kan flytta in i när han tagit studenten :)

PUSS :D ♥ 



tex såhär såg mina kompisar ut idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0