Svar på fråga! =)

Från E: hur gjorde du för att bli modell? hur började allting och hur lyckades du med att komma med i tidningar osv? grymt tycker jag & du är sjukt fin!

Svar: tack för din kommentar E! Kul att höra :)
Jag vet inte riktigt vad jag ska börja skriva om på den frågan. Jag har alltid varit väldigt envis och verkligen velat lyckas och det tror jag man måste vara för att komma någonvart. Visst finns det de människor som det räcker att de går på gatan så blir de upptäckta men den vägen har inte gällt mig.
När jag var 15 år gick jag min första visning. Det jag gjorde efter det var att ställa upp på olika modelluttagningar. Hittade jag en lapp uppsatt i stan om en casting så gick jag dit även det var tvång att vara långt över 1.70 så gick jag dit med mina 1.67. Även om man inte har lika stor chans att gå vidare som de andra så måste man visa att man vill och att man finns! Jag struntade fullständigt i kraven och det gör jag än idag. Jag ansöker och jag ställer upp på Casting (modelluttagningar) och skickar in bilder till modellagenturer- Även fast jag vet att jag är för kort. Jag vill visa att jag finns och möjligheten finns ju att de faktiskt gör ett undantag till tex en fotografering.

Jag började med att gå visningar. Redan efter bara några få så fick folk upp ögonen för mig och jag började få samtal om jag ville gå visningar utan att jag behövde visa intresse först. När jag fick samtal på mobilen och förfrågningar om att gå deras visningar så blev jag lika glad varje gång och tackade alltid ja.  I Halmstad har jag bla gått för märkerna : Redken, Larsson&Lange, Cubus, Nordic Safari, MQ, BikBok, VILA mm. Jag har tackat ja till nästan alla erbjudanden så även fast det tex inte var jätteroligt för kroppen att stå stilla som en skyltdocka i 3timmar så har jag gjort det för att utvecklas och komma någonvart.

Sen blev jag upptäckt av en underbar fotograf Jesper på en modelluttagning och han kontaktade mig några månader senare för en provfotografering. Allting gick jättebra och jag älskade kameran! Sen rullade jobb in och jag blev kontaktad för fotograferingar. En del fotograferingar får man göra gratis, och en del tjänar man riktigt bra på. Jag gör det för att det är roligt. Sen destu mer jobb man gör destu mer syns man och man blir kontaktad av andra som vill jobba med en om man är duktig. Sen som sagt så hamnar jag i tidningar för jag är lite åt reklamhållet, och det är fotografer som kontaktat mig för att kunden (tex en affär eller något företag) Tyckt att jag skulle passa som modell för fotograferingen de vill göra.

Jag totalt älskar det och kommer man inte in på en Modellagentur så får man stå för mkt själv. Det har jag gjort. Jag är med i Humanpeople och även Modellink men allting jag fått har jag fått fixa själv eller med hjälp av min fotograf Jesper. Jag tar reda på vem jag ska kontakta för tex Nelly.com sen skickar jag in bilder och som tur var kontaktade de mig!

Det gäller bara att kämpa på och BETALA ALDRIG ! en summa pengar för att göra någonting. Visst, man kanske får stå för bensinkostnader eller liknande men personer som säger att de ska göra dig till stjärna om du betalar 200kr när du kommer till modelluttagningen är inte proffisionella! Jag har själv fått liknanade mail men skrivit tillbaka i frustation att man inte borde betala dem. Gå inte på det, det finns flera chanser:)

Lycka till!
















































Sen har jag andra nya bilder som jag inte får visa ännu. Men det ska bli roligt att visa längre fram!
puss



Kommentarer
Postat av: Ellen

Tusen tack för att du tog dig tid att svara på mina frågor! Ha det underbart i Oslo. Kram

2010-03-09 @ 17:50:46
Postat av: nathalie

du är så vacker min vän :)

2010-03-10 @ 15:52:39
URL: http://fashioun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0