17de Maj. Norges Nationaldag!







Det är 17de Maj. Vilket säger mig ingenting i Sverige men skriker mig Norges Nationaldag här i Oslo. Vi på Benetton har fått sålt massvis med klänningar och kläder som folk ska ha till just den 17de Maj. Detta datumet har jag hört minst 5-10 gånger varje dag. Idag är alltså en stor dag. Vi är förberedda på ett smockat Oslo och stan tror jag är tuffare än den svåraste regnskogen att komma igenom. Vi börjar iallfall dagen med champangefrukost. Tårtor är bakade och folk på ingång. jag är trött, ont i huvudet och sömnbrist. Men jag sätter på leendet och hoppas på en bra dag. Det är ju för tusan 17demaj. Helt annat än i Sverige. crrraaaziie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0