Sanne - San Femling 20 år

Idag fyller du Sanne fina fina Sanne 20 år. Herregud jag har skrivit 8 ord och har redan tårar i ögonen.
Sanne, idag är det bara din dag. det finns 365 dagar på året och idag är en av dom som bara är tillägnad just för dig. För 20års sedan så föddes du. En liten stjärna i Stockholm hos mamma Carina och pappa Andy. Du lärde dig krypa och gå och när du hade änglahår ner till midjan och var gammal nog för att springa runt som en galning flyttade ni lyckligtvis till Harplinge. Eftersom våra föräldrar har varit goda vänner sedan långt tillbaka så möttes även du och jag och blev bästa vänner. Jag vet att jag drog i mammas jacka och ville till dig, och redan från små barnsben så har ditt hem varit ett andra hem för mig. Din familj har alltid varit öppen och varmhjärtad mot mig, och likaså min mot din. Vi är från en enda familj du och jag sanne, ända skillnaden är att våra föräldrar inte delar samma blod. Du och jag däremot, vi delar samma hjärta. När du mår bra så mår jag bra, när du mår dåligt så tär det även mig i tusen bitar. Jag är så glad över att ha växt upp med en extra syster vid min sida, en tvilling- som vi alltid blev kallade när vi var små, är ni tvillingar?. Vi är egentligen väldigt olika du och jag när det gäller stil och tycke. Du har din stil och åsikter medans jag kommer och säger helt tvärt om. Tycker du en tröja är ful så tycker jag den är fin. Men det har aldig varit problem för oss för vi vet att det är så vi är.

långt ifrån varandra som vi är nu har vi aldrig varit ifrån varandra. Så länge som vi varit ifrån varandra nu har vi aldrig varit förut. Det är något som jag tycker är fruktansvrät jobbigt och det kommer ofta dagar då jag kan vara snäv och lite småsur mot alex. När han då verkligen tar tag i mig på kvällen och frågar vad det är som är fel så sjunker jag ihop och gråter över att jag saknar dig-  alex.. Jag saknar ju bara sanne...

Just nu så sitter jag och storlipar. Ser knappt vad jag skriver själv. Något som håller hoppet uppe är att jag vet att vi kommer vara vid varandras sida livet ut. Det bara vet vi. Det är en självklarthet och det är ingenting vi ifrågasätter. Vi ska ut och resa jorden runt du och jag. Vi har drömmar och mål i livet som vi ska uppnå tillsammans. Jag kan knappt inte förstå att vi nu är 20 år gamla båda 2 och kan ta vilka kliv ut i livet vi vill.
Det var inte länge sedan vi satt på en filt i din trädgård, grannar och lekte med barbies. Det var inte länge sedan mamma hängde ut ett par strumpbyxor på balkongen som du eller jag hade kissat ner och som då blev helt stela att man nästan kunde knäcka dem pga vätskan och kylan haha.

Idag är din 20års dag och tänk att vi har bara levt ihop en bråkdel av det liv vi ska leva. Jag är otroligt glad över att ha dig som vän för du är den bästa vän en människa kan ha på denna jord. Jag tänker på dig varje dag och jag längtar till den dagen då du och jag är tillsammans igen som vanligt- som det ska vara.

Grattis min fina vän, syster- tvilling på din 20års dag.
Jag önskar dig den bästa födelsedagen någonsin år 2010 kan få för det är du värd.
Jag kommer alltid att finnas vid din sida och älska dig.
Puss min vän- vi ses den 13 november !


Kommentarer
Postat av: Anonym

fällde en liten tår... Fint skrivet till din vän!! Underbart

2010-10-28 @ 18:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0