Meningsfulla beslut

Det är tur, bra och spännande att man aldrig vet vad som händer imorgon. Att man inte alls har någon aning om vart man står ett halvår senare. Man kanske tror att man vet, men egentligen så har vi ingen aning. Det är väl tur, bra och spännande att det är så men för mig är det även läskigt, jobbigt och energikrävande. Jag åkte till Norge för exakt 6 månader sedan. I juni förra året när jag tog studenten hade jag verkligen ingen aning om min framtid. Jag trodde jag skulle jobba, få ihop vääldigt mycket pengar så att jag kunde dra till New York och skapa mig ett helt nytt eget liv. Istället blev jag tillsammans med världens finaste underbaraste pojkvän. Jag flyttade ihop med honom och åkte till Norge. Jag fick ett jobb bättre än jag önskat mig och det senaste halvåret har varit allt annat än det jag tidigare hade haft i tankarna. På ett positivt sätt. Men nu står jag här. Tankarna är totalkaos. Jag skulle kunna få en enorm chans till något stort som jag tackat nej till, jag håller på att börja med något nytt som jag hoppas blir för det bättre, jag skapar planer som jag i tidigare meningar nu menar att jag inte har någon aning om de kommer bli av eller inte. Jag sitter utan mobil och utan tillgång att prata fritt med min bästa vän sanne. En telefon är det närmsta jag kommer mina föräldras kloka ord och en telefon är så mycket för lite önskat när jag vill ha min bästa vän jämte mig i soffan just nu. Jag har så många nya betydelsefulla beslut att ta och det känns som att tankarna bara åker runt och runt i hjärnan utan att riktigt kunna stanna och vila. Det kommer bli fullt upp framöver. Jag kommer jobba med 2 jobb och dubbla skift. Jag kommer vela fram och tillbaka och kanske tillochmed ångra mig. Men det ända vi egentligen kan göra är att gå för det hjärtat säger oss och göra det vi tror kommer vara bäst för oss. Om de beslut jag tar nu kommer vara bäst för mig vet jag inte nu, kanske inte om 3 veckor eller om 6 månader men jag måste ta dem och sedan göra det bästa av det. Det är det vi måste göra. Göra svåra val, stå upp för dom och satsa på det man väljer. Jag vet iallfall nu att mina val jag tog efter studenten har varit dem bästa för mig. På söndag har jag och alex 1 år tillsammans, den här månaden har jag varit här i 6 månader och fått så många nya kontakter och erfarenhet. Jag vet nu 6 månader senare att det var rätt beslut att åka till Oslo. Så, vill jag veta var jag befinner mig om ytterligare 6 månader? Vill jag veta om mina beslut jag tar nu kommer att bli rätt eller fel och vad som gjorde att allt blev som det blev? Mitt svar är Nej och tur, bra och spännande då att man aldrig vet vad som händer imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0